Chinese consumenten gaan 64 procent meer uitgeven aan buitenlandse producten

cross-border china

G-Star ziet mede door deze ontwikkelingen grote kansen voor zichzelf op de Chinese markt.

De zaken op Tmall gaan dermate voortvarend dat G-Star nieuwe kansen ziet. Via Twinkle laat G-Star weten dat zij zich verder willen positioneren op de Chinese markt. In maart ging het Nederlandse kledingbedrijf op een handelsmissie naar China. Een bezoek aan Alibaba was hier onderdeel van.

55 webwinkels

Intussen is G-Star gevestigd in 70 verschillende landen. In 55 landen daarvan worden de producten aangeboden via een webwinkel. De distributie van de kleding vindt plaats in 5 magazijnen.

Verkopen In China

In de gids staat tevens dat Chinese consumenten het liefste buitenlandse producten kopen op Chinese platformen. Dit betekent dus dat G-star’s producten liever worden gekocht op Tmall van Alibaba, dan in een Chinese webshops van G-star. De verdere conclusies omtrent dit onderwerp kunt u aflezen in onderstaand figuur.

verkopen in china

Wat misschien wel het belangrijkste is om te weten voor Nederlandse bedrijven: hoe hoog zijn de kosten om uit te breiden naar China? Op die vraag wordt concreet antwoord gegeven door een tabel, die hieronder is weergegeven.

kosten verkopen in china

Zoals u kunt zien, lopen de kosten erg uiteen. De kosten voor Tmall Global liggen hoger dan bij de overige drie platformen.

Meer informatie?

Als u meer wilt weten over het verkopen op Tmall, kunt u de gids raadplegen of onze pagina bezoeken. Wilt u misschien meer weten over het zaken doen op JD Worldwide?, kunt u tevens gebruik maken van de gids, maar het is ook een mogelijkheid om onze pagina te raadplegen omtrent het verkopen op JD.com.

 

 

 

 

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,