Betrouwbaarheid van DealExtreme

Anders dan DHgate, lijkt DealExtreme een betrouwbare Chinese webshop, afgaande op de reviews die we onder meer op trustpilot.com vinden. Met een score van 7.9 op een 10-puntsschaal, is DealExtreme.com (ook wel ‘DX’) een Chinese webshop waar de term extreme van toepassing is op de ervaringen van de consumenten. Even ter vergelijking: DHgate had een score van iets meer dan 1. De webshop mag er dan verouderd uit zien, de ervaringen met de webshop wegen toch net iets zwaarder.

Onze zuiderburen blijken ook positieve ervaringen te hebben met DealExtreme.

Daarnaast heeft de webshop een 24 uur per dag bereikbare chat, waar men vragen kan stellen of opgelopen problemen kunnen delen met de klantenservice. Dit is tevens een groot pluspunt van de webshop. Nederlanders hebben dit ervaren en op een forum zijn daar ervaringen op gedeeld, waar de klantenservice als zeer positief werd ervaren en de betrouwbaarheid als zeer hoog werd bestempeld.

Zijn er dan helemaal geen klachten over DealExtreme? Op de website van klachtenkompas.nl staan welgeteld zes klachten, waarvan de twee meest recente uit 2014 en 2016 komen. Ter vergelijking: er zijn 326 klachen over MiniInTheBox op klachtenkompas.nl

Buyer Protection DealExtreme?

DealExtreme biedt zeker een vorm aan van buyer protection, ook al staat dit nergens expliciet aangegeven op de webshop. Binnen 90 dagen, na verzending van de producten, kunnen deze worden terug gestuurd als er iets aan mankeert. Dit is enkel wel een langdurig en wellicht duur proces, omdat het verzendbedrag hoger moet zijn dan $40,0, als u de verzendkosten niet voor eigen rekening wilt nemen. Daarnaast geldt dit pas als de verzendkosten minder dan 35% van de productwaarde bedraagt. Het is belangrijk dat u de klantenservice benadert als er naar uw mening iets mis is met het product en het product graag op retour wilt doen.

Laat uw eigen ervaring met DX ook achter op onze website! of ga direct naar deze Chinese webwinkel