Chinese webshop nieuws

Chinese webshops zijn volop in beweging!  Ze zijn erg geïnteresseerd in het veroveren van de Nederlandse en Belgische markt en maken dan ook een stormachtige groei door. Op deze pagina houden we u met regelmaat op de hoogte van het laatste Chinese webshop nieuws. Heeft u zelf een nieuwtje? Tip ons dan via mail@kopeninchina.nl.

Lidl opent webshop op Tmall Global

lidl tmall

Lidl, de Duitse supermarktketen, die bij ons meer bekend staat om de iets goedkopere, maar kwalitatief goede producten, heeft onlangs de Chinese markt betreden. Anders dan Aldi, maar net zoals Albert Heijn koos Lidl ervoor om via Tmall Global producten

Geplaatst in Nieuws Getagd met ,

Toekomst AliExpress in Nederland rooskleurig

AliExpress Logo

Een levertijd van gemiddeld vijf tot zeven dagen wordt de norm van bestellingen op AliExpress. Onlangs werd bekend gemaakt dat PostNL gaat samenwerken met één van de grootste marktplaatsen ter wereld. Naar verwachting biedt deze samenwerking een rooskleurig toekomstperspectief voor

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

Chinese consumenten gaan 64 procent meer uitgeven aan buitenlandse producten

online shopping

Het consulaat-generaal in Sjanghai publiceerde een gids voor Nederlandse bedrijven die producten willen verkopen in China. Deze gids telt 66 pagina’s en noemt belangrijke aspecten waar Nederlandse bedrijven rekening mee moeten houden als zij willen uitbreiden naar de Chinese markt. Naar

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

5 tips om online producten te verkopen in China

tmall nederland

Het is niet gek dat men opkijkt tegen het verkopen van producten in China. Zonder iets te weten van de markt kan iedereen een x aantal barrières bedenken. Om alleen al de taal te noemen. Toch is het voor vele

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

Belgische consument koopt steeds meer in Chinese webshop

chinese ecommerce

In België shopt men steeds meer online in Chinese webshops. Vorige week werd bekend gemaakt dat Nederlanders 59 procent meer in een Chinese webshop hebben gekocht in 2016, dan in 2015. In België zijn de consumentenbestedingen in een Chinese webshop

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

Nederlanders kopen 59 procent meer bij een Chinese webshop

Chinese webshops

Nederlandse consumenten kochten in 2016 beduidend meer producten in buitenlandse webshops dan voorheen. 637 miljoen euro bedroeg het totale uitgegeven bedrag in buitenlandse webwinkels. Dit is een groei van 24 procent in vergelijking met 2015, toen nog 513 miljoen euro

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

Alibaba biedt oplossing betalen in virtual reality

VR-bril

Midden 2016 maakte Alibaba al de eerste stappen met het verwezenlijken van winkelen in een virtual reality. Nu VR-brillen steeds populairder worden en bedrijven ontdekken dat de verkoop van producten in een wereld van virtual reality kan werken, dient een

Geplaatst in Nieuws Getagd met ,

Taobao villages als beleid tegen armoede

poverty taobao villages

Vele mensen beschouwen handelen in kleine goederen als een hobby. Op deze manier kan men via Martplaats.nl een centje bijverdienen. In China is dit concept echter een nationaal beleid geworden om armoede te bestrijden. Taobao villages President Xi Jinping heeft

Geplaatst in Geen categorie, Nieuws Getagd met , ,

80 procent tevreden met aankoop in Chinese webshop

Chinese webshops

Een groot schot van de Nederlandse consumenten bestelt al vele producten in Chinese webshops. Ondanks dat de levertijd soms erg lang is, zijn de prijzen en verzendkosten doorgaans zeer laag. De Consumentenbond nam de proef op de som. 1666 panelleden met

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,