Chinese webshop nieuws

Chinese webshops zijn volop in beweging!  Ze zijn erg geïnteresseerd in het veroveren van de Nederlandse en Belgische markt en maken dan ook een stormachtige groei door. Op deze pagina houden we u met regelmaat op de hoogte van het laatste Chinese webshop nieuws. Heeft u zelf een nieuwtje? Tip ons dan via mail@kopeninchina.nl.

Alibaba meest waardevolle e-retailer

nasdaq

Alibaba is momenteel meer waard dan het Amerikaanse Amazon. De strijd tussen de twee grootste e-commercespelers in de wereld is nog zeker niet gespeeld, maar de beleggers geven voorlopig de voorkeur aan de Chinese multinational. Alibaba ging eind 2014 voor

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

Garantie op AliExpress?

Allianz logo

AliExpress biedt garantie. Althans, op smartphones en tablets. Dit is de afspraak die het dochterbedrijf van Alibaba heeft gemaakt met de verzekeringsmaatschappij Allianz. Onder veel Nederlandse consumenten leek er verwarring te bestaan of er nou wel of geen garantie zit

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

Alibaba streeft naar geldloze samenleving

online shopping

Alibaba streeft naar een eigen winkelcentrum waar online shoppen in fysieke winkelgebieden realiteit wordt. Als alles volgens planning verloopt, staat in mei een echt Alibaba winkelcentrum, die vijf verdiepingen telt, in Hangzhou. Deze shopping mall krijgt de naam More Mall. Toch

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

AliExpress.com 2e populairste e-commerce website in Nederland

AliExpress Logo

Van alle e-commerce websites in de wereld heeft AliExpress de op één na meeste bezoekers in Nederland. Gek genoeg laat AliExpress bedrijven als Bol.com, CoolBlue en Zalando achter zich. Marketingplatform SEMrush onderzocht de bezoekerstatistieken van alle Nederlandse e-commerce websites in

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

Nikkie Plessen verkoopt collectie op Tmall Global

NIKKIE kate moss

Nikkie Plessen, de Nederlandse modeontwerpster, actrice, presentatrice en model, is een online winkel gestart op het Chinese platform Tmall Global. Op dit platform worden merken vanuit de hele wereld verkocht aan de Chinese consument. De nieuwe NIKKIE collectie draagt de

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

Nederlandse merken te koop op JD.com

“Holland for China” is een afdeling op de Chinese webshop JD.com waar producten van Nederlandse bodem worden verkocht. Begin deze maand startte de directeur van Follow Ltd in de Zuid Chinese stad Guangzhou Bart IJlst dit initiatief. IJlst geeft op deze

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

Lidl opent webshop op Tmall Global

lidl tmall

Lidl, de Duitse supermarktketen, die bij ons meer bekend staat om de iets goedkopere, maar kwalitatief goede producten, heeft onlangs de Chinese markt betreden. Anders dan Aldi, maar net zoals Albert Heijn koos Lidl ervoor om via Tmall Global producten

Geplaatst in Nieuws Getagd met ,

Toekomst AliExpress in Nederland rooskleurig

AliExpress Logo

Een levertijd van gemiddeld vijf tot zeven dagen wordt de norm van bestellingen op AliExpress. Onlangs werd bekend gemaakt dat PostNL gaat samenwerken met één van de grootste marktplaatsen ter wereld. Naar verwachting biedt deze samenwerking een rooskleurig toekomstperspectief voor

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

Chinese consumenten gaan 64 procent meer uitgeven aan buitenlandse producten

online shopping

Het consulaat-generaal in Sjanghai publiceerde een gids voor Nederlandse bedrijven die producten willen verkopen in China. Deze gids telt 66 pagina’s en noemt belangrijke aspecten waar Nederlandse bedrijven rekening mee moeten houden als zij willen uitbreiden naar de Chinese markt. Naar

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,

5 tips om online producten te verkopen in China

tmall nederland

Het is niet gek dat men opkijkt tegen het verkopen van producten in China. Zonder iets te weten van de markt kan iedereen een x aantal barrières bedenken. Om alleen al de taal te noemen. Toch is het voor vele

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,