Alibaba domineert Chinese mobiele advertentiemarkt

Alibaba Group is hard op weg om dit jaar marktleider te worden van China’s steeds belangrijker wordende mobiele reclamemarkt.  De reclamemarkt van mobiel internet wordt steeds belangrijker aangezien de consument steeds meer van zijn tijd online doorbrengt op zijn smartphone en tablet.

Chinese groei mobiel

China’s uitgaven aan advertenties op mobiele apparaten zal met 60 procent stijgen naar 27 miljard in 2016, zoals blijkt uit onderzoek van de onafhankelijke onderzoeksfirma eMarketer. De drie grootste internetbedrijven in China – Baidu, Alibaba en Tencent – zijn gezamenlijk goed voor bijna 73 procent van de totale uitgaven rondom mobiel internet in China.

Binnen deze drie internetbedrijven zal Alibaba het hoogste aandeel blijven houden, volgens eMarketer.

Mobiel adverteren, hetgeen dat afgelopen jaar goed was voor meer dan de helft van de digitale advertentie-uitgaven in China, blijft aan belang winnen aangezien miljoenen Chinese consumenten steeds meer gebruik gaan maken van smartphones voor online entertainment en e-shopping.

Video advertising in China

Het feit dat steeds meer video’s online worden bekeken, geeft de investeringen in mobiele advertenties met name een boost. eMarketer verwacht dat 55 procent van de totale uitgaven aan online video-advertenties dit jaar zal worden gespendeerd aan mobiele video’s.

Geplaatst in Nieuws Getagd met