Wat is Sheinside?

Chinese webshop Shein voor vrouwenmode: echt ‘shine’ of gewoon schone schijn?

Online advertentiecampagnes zijn tegenwoordig zo griezelig goed dat je nog maar aan een nieuwe bikini hoeft te denken en daar plopt al een banner met de beste aanbiedingen op je schermpje. De kans is groot dat je zo al eens op een ad van Shein (spreek uit als ‘shine’ in het Engels) bent gestuit. En als je de kleine prijsjes ziet, is het maar normaal ook dat je even doorklikt naar hun gigantische digitale boetiek.

Eenmaal op de website aanbeland, is het op de tanden bijten om je winkelmandje niet meteen vol te gooien. Maar Shein bedriegt, luidt het gezegde toch? Is deze online modereus betrouwbaar en koop je er geen kat in een zak?

Wat is SheInside?

SheInside is opgericht in 2008 met de leuze dat ‘iedereen van de pracht van mode kan genieten’. Destijds is de webshop gelanceerd onder de naam ‘She Inside’. Maar omstreeks 2015 is besloten om de naam van de site in te korten naar SheIn.

Hun missie is naar eigen zeggen om consumenten trendy kleding aan betaalbare prijzen aan te bieden. In dat laatste zijn ze alvast met vlag en wimpel geslaagd. Vandaag de dag is de Chinese webwinkel uitgegroeid tot een wereldwijd gevestigde naam.

Om een idee te geven van hun bereik: op Instagram tikken ze bijna 20 miljoen volgers aan! Wat Shein onderscheidt van andere Chinese webwinkels? Op sommige plaatsen openen ze soms heuse pop-up stores.