Alibaba lanceert eerste e-commerce satelliet

Data afkomstig van een satelliet wordt onder andere door boeren gebruikt om hun oogstopbrengst te verbeteren. Met deze data kan men de behandeling van de oogst voorspellen. Op basis hiervan zullen uiteindelijk de vruchten worden geplukt. Onlangs is bekend geworden dat Juhuasuan, een webshop die onder Alibaba’s ecosysteem valt, ‘s werelds eerste e-commerce satelliet zal lanceren in 2017.

Juhuasuan.com is een webshop die zich richt op het verkopen van kleding en voedingswaren aan consumenten. Door middel van de satellietdata pogen zij de kwaliteit te verhogen en daarmee het maximale uit de oogstopbrengst te halen.
Het project is in samenwerking met de ‘China Acedemy of Launch Vehicle Technology’ en het Chinees ruimtemuseum. Algemeen directeur van Juhuasuan.com Liu Bo was duidelijk over het doel met de satelliet. Hij zei dat het de bedoeling is dat alle Juhuasuan’s consumenten de mogelijkheid hebben om hoge kwaliteitsgoederen te kopen. Dit zal mogelijk gemaakt worden door de gevolgde oogst, die bepaald is door de satelliet.

satelliet

 

Geplaatst in Nieuws Getagd met , ,