Nestlé breidt winkel op Tmall Global flink uit

 

Nestlé heeft zijn winkel op Tmall Global fors uitgebreid. De shop bevat 67 extra producten die nog niet eerder in China te koop waren. Met de hieraan gerelateerde 6-maandelijkse campagne wilt het voedingsmiddelenconcern graag voorop lopen in de enorme e-commerce groei in het land.

Nestlé stak in januari een eerste teen in de Chinese e-commerce vijver met zijn shop op Alibaba’s Tmall. Hierin verkocht het al onder andere melkpoeder, chocolade en Nescafé Dolce Gusto. De winkel is nu uitgebreid met veel meer verschillende soorten producten en merken. Een greep uit het assortiment: Nido melkpoeder uit Nederland, Nestlé Damak chocolade uit Turkije, Nescafé Gold uit Frankrijk en Cheerios.

Sneller inspringen op de Chinese markt

‘We moeten ervoor zorgen dat in de behoeften van de consument in deze markt sneller wordt voorzien dan in andere markten’, verklaart Nestlé‘s Reinhold Jakobi de aanboduitbreiding volgens het Financieele Dagblad. ‘De afgelopen twee jaar zijn we bezig geweest een achterstand in te halen.’

Chinese e-commerce markt groeit

Nestlé verwacht dat de Chinese e-commerce markt in 2018 groter is dan die van de Verenigde Staten en Europa samen. Alibaba heeft momenteel een aandeel van 80 procent in die branche.

Geplaatst in Nieuws Getagd met