Lidl opent webshop op Tmall Global

Lidl, de Duitse supermarktketen, die bij ons meer bekend staat om de iets goedkopere, maar kwalitatief goede producten, heeft onlangs de Chinese markt betreden. Anders dan Aldi, maar net zoals Albert Heijn koos Lidl ervoor om via Tmall Global producten te verkopen. 

Lidl zal voornamelijk eigen merk-producten aanbieden op Tmall. Een eerste merk is Combino, dat voornamelijk pasta gerelateerde producten ontwikkelt. Een tweede merk dat Lidl op de Chinese markt zal brengen is Bellarom. Dit merk produceert koffie: van cups tot bonen. Het derde merk van Lidl, waar de Chinese bevolking producten van kan gaan kopen, is Sondey. Een ander bekend Lidl-merk is Alesto, dat bekend staat om noten en cranberry’s. Lidl verkoopt tevens verzorgingsproducten van het merk Cien.

lidl tmall

Dit is de getoonde afbeelding die u ziet, als u de webshop van Lidl wilt bekijken op Tmall Global.

Aldi vs. Lidl

Naast het verschil dat Aldi eigenhandig opereert op de Chinese markt, is er nog een verschil. De tevens Duitse supermarktketen Aldi laat producten invoeren vanuit Australië. Lidl daarentegen, zal zijn producten rechtstreeks invoeren vanuit Duitsland, via een dochterbedrijf in Hongkong.

Lidl is één van de vele Westerse bedrijven die kansen ziet in China. Alibaba probeert ook zo veel mogelijk vooraanstaande Westerse ondernemingen naar China te lokken. Dit is ten eerste positief voor het aanzien van Alibaba en voor vele Westerse bedrijven is dit een lucratieve kans. De Chinese afzetmarkt wordt alleen maar groter, net als de vraag naar producten en diensten uit Europa. Het is namelijk een feit dat de Chinese consument graag aankopen doet in westerse webshops. Alibaba is zich hiervan bewust en besteedt veel aandacht aan het werven van Westerse ondernemingen. Zo is er bijvoorbeeld al een Hollands Paviljoen, een online winkelstraat met alleen maar producten van Nederlandse bedrijven.

 

Geplaatst in Nieuws Getagd met ,