Er zijn cijfers vrijgegeven door de U.S Department of Commerce die de ontwikkeling en de feiten van de Chinese e-commerce in de Verenigde Staten overzichtelijk in kaart brengen. Hieronder zijn alle 8 nieuwe weetjes over de Chinese e-commerce benoemd.
- De Chinese e-commerce was verantwoordelijk voor 15,9 procent van alle verkopen (zowel on- als offline) in 2015.
- De Chinese e-commerce zal in 2016 naar verluidt 19,6 procent stijgen.
- Van de 668 miljoen Chinese internetgebruikers winkelt 53% online. Even ter illustratie: dat is meer dan alle inwoners van de Verenigde Staten. Oftewel: dat is veel.
- China heeft meer dan 1.28 smartphonegebruikers, wiens voorkeur uitgaat naar shoppen op de smartphone.
- De online verkoopcijfers zijn 42,1 procent gestegen in 2015 ten opzichte van 2014, volgens de Chinese variant van het CBS: Chinese government’s National Bureau of Statistics (CNBS).
- In 2019 zal 1 op de 3 Chinese dollars worden gespendeerd online, tegenover 1 op de 10 in de de Verenigde Staten.
- 71 procent van de kopers wonen in steden, 82,2 procent van de kopers zijn tussen de 25 en 45 jaar en 55 procent is vrouw.
- De meest verkochte productsoorten zijn: kleding, eten, huidverzorging, make-up en baby- & zwangerschapsproducten.