LightinTheBox draait in 1e kwartaal 23 procent minder omzet

Het Chinese LightinTheBox – die vooral bekend staat om zijn voordelige trouwjurken – doet het slechter dan voorheen. In het eerste kwartaal van dit jaar liep de omzet van de webshop terug met 23 procent. Mogelijk is deze lagere omzet toe te kennen aan het afnemend aantal Europese klanten. 

De totale omzet van de webshop kwam in de periode tot 31 maart uit op 67,3 miljoen dollar, wat 23,2 procent minder is dan de 87,6 miljoen dollar van vorig jaar. Het verlies was met 2,1 miljoen dollar tegelijkertijd beduidend lager dan begin 2015 (21,6 miljoen dollar).

Minder Europese klanten voor LightInTheBox

De verlaagde omzet werd met name veroozaakt door het verminderde koopgedrag van Europeanen. Daar zij normaliter verantwoordelijk zijn voor 59 procent van de totaalomzet, bleef de omzet van deze belangrijkste doelgroep na een daling van 26,9 procent nu steken op 39,7 miljoen dollar. Noord-Amerikanen kochten 4,6 procent minder en brachten 21,3 miljoen dollar in het laatje. Deze groep vertegenwoordigt 31,6 procent van de omzet.

Omzetdaling al voorspeld

Volgens ceo Alan Guo had LightinTheBox de omzetdaling al voorspeld. ‘We schatten een omzet tussen de 65 miljoen en 67 miljoen dollar in’, zegt hij volgens Internet Retailer zonder hiervoor een verklaring te geven. ‘We noteerden daarnaast voor het vierde kwartaal op rij non-GAAP profitabilty.’

Geplaatst in Nieuws Getagd met