Ervaringen met AliExpress

AliExpress is één van de grootste spelers in de Chinese webshop/marktplaats-markt. Is deze status volgens u terecht? Of heeft u negatieve ervaringen met de marktplaats? Wij zijn erg benieuwd naar uw eigen ervaringen met AliExpress! Help andere lezers met uw eigen tips en ervaringen met deze Chinese marktplaats door middel van het invullen van onderstaand formulier. Als u direct naar AliExpress wilt, klikt uhier!

Onze eigen beoordeling van deze Chinese webshop
Datum
Beoordeelde shop
AliExpress
Beoordeling
41star1star1star1stargray

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

39 reacties op Ervaringen met AliExpress
  1. Vincent schreef:

    Ik heb meerdere aankopen op AliExpress gedaan, en ik moet zeggen dat ik bijna elke keer positief ben verrast. Een tijdje geleden heb ik enkele Daniel Wellington horloges aangeschaft. Deze horloges betreffen uiteraard replica’s, maar ze zijn bijna niet van de echte te onderscheiden. Ik denk dat AliExpress hiervoor op hun vingers is getikt, aangezien ik ze bijna niet meer kan vinden, en zeker niet voor het bedrag waarvoor ik ze destijds heb aangeschaft: €3,00 per stuk (in de winkel zijn ze €150,-). Levertijd was geloof ik rond de twee weken. Best snel in ieder geval.

  2. De eerste keer dat ik een aankoop heb gedaan bij AliExpress was ik vooraf al sceptisch over de kwaliteit en levertijd, maar achteraf onterecht. Kwalitatief een goede prijs-kwaliteitverhouding. Levertijd komt aardig overeen met de tijd die aangegeven staat. Wat persoonlijk wel tegenviel was dat bij een grote(re) bestelling de producten afgezonderd van elkaar worden geleverd. Meerdere pakketjes over meerdere leveringen. Alles ineen keer verzenden is naar mijn idee handiger en voordeliger én uiteraard prettiger voor de klant.

  3. Jocé Holtrop schreef:

    Meerdere malen producten besteld. Snellere levering dan aangegeven. Alles keurig netjes verpakt. Producten zijn kwalitatief goed in verhouding met de prijs! Erg tevreden.

  4. Ton van der Veer schreef:

    hallo wij hebben fuchiazaad besteld via aliexpress het duurde heel lan eer ik het had en de kwaliteit is super slecht.wij hadden veel verschillende soorten besteld alles geprobeerd donker kiemen , licht kiemen , op keukenpapier wat vochtig gehouden is en bij genoeg licht en rond de 20 graden temparatuur.
    wij hebben tot nu toe nog niet ene fuchia plantje .
    dus ik vind het troep hoe kan 1 en ander beter?

    met vr gr Ton

  5. Hans Hansen schreef:

    Sinds vandaag kan er niet meer betaald worden via ideal bij aliexpress. Ik heb geen creditcard dus kan ik er niets meer kopen.

  6. Bruins schreef:

    Reeds meerdere en zeer verschillende goederen gekocht. Afgezien van de langere levertijd (wel voor gratis gekozen) geen negatieve ervaring gehad. Voortreffelijke prijs-kwaliteitsverhouding, zo wordt duidelijk wat er aan de strijkstok van de tussenhandel blijft hangen, zij kopen bij dezelfde handelaren met volume nog goedkoper in.
    Niets dan lof en goed voor de portemonnaie.

  7. Ben schreef:

    Werkt altijd prima (6x besteld of zo). Wel soms lange levertijd (6 weken). Als iets niet aankomt kan je dat aangeven en krijg je je geld terug, of ze sturen het opnieuw.

    • Eduard Dekkers schreef:

      Ik heb voor mijn HP Pressario g7 laptop een nieuwe koelfan gekocht bij AliExpress ( orginele PN;
      Nadat ik na zorgvuldig montage de laptop ging testen, bleek de koelfan een raar piepend geluid en te weinig toeren maken. Daardoor liep de temperatuur van de processor snel op naar de kritische 85 graden celsius.
      Het bleek duidelijk een miskoop.
      Kan iemand mij vertellen hoe ik een klacht naar de klantenservice kan sturen.

  8. JWB schreef:

    Lijkt leuk maar garantie kennen ze niet, en het is maar afwachten of je product aankomt.
    Uiteindelijk is goedkoop duurkoop.
    Een absolute afrader.

  9. Nancy van Steen schreef:

    Ik heb ook al meerdere keren via aliexpress besteld en heb tot nu toe nog niks raars meegemaakt. En mocht er wel een probleem ontstaan wordt het goed opgelost met degene die het product verstuurd. Het kan even duren eer je het product hebt maar voor die prijs heb ik dat er wel voor over.

  10. Bijna 2 maanden geleden bestelling gedaan bij alibaba en nog steeds niets!!
    Echt laatste keer dat ik daar wat besteld hebt!

    Trackingnr: RF448089816CN

  11. Naomi schreef:

    Hele goede en mooie laptophoes! Ik gebruik hem voor mijn Macbook Air 13 inch. Hij is zacht van binnen en het vakje is ook erg handig; hier kan ik mijn lader in doen of een schrift.
    De levertijd was een paar weken, maar dat is te verwachten en vond ik geen probleem.
    Ook nog super goedkoop voor zo’n mooie laptophoes. Top!

  12. Put schreef:

    Ik heb stemvorken besteld om aan klanten uit te delen. De eerste keer kocht ik er slechts een paar om te testen of het wel goede kwaliteit was. De stemvorken zaten ook allemaal netjes in een zwart plastiekleren hoesje, net zoals in de beschrijving stond en zoals het op de foto getoond werd.

    De keer daarop bestelde ik 50 exemplaren. De beschrijving van het product was nog altijd dezelfde, nog steeds werden foto’s getoond met stemvork met hoes.

    Maar… deze keer ontving ik de stemvorken zonder de hoesjes, enkel verpakt in licht plastiek. Hun uitleg was: ‘de inhoud is veranderd’, en zou slechts $3 terug kunnen krijgen, terwijl ik $50 betaald had.

    Misleidend dus. Ze laten je zien/lezen wat je zogezegd krijgt maar sturen je gewoon iets anders.

  13. Drerrie schreef:

    Verscheidene nep sneakers van Nike gekocht (air max 2016, air max 95 etc.). Aantal keren invoerheffingen moeten betalen, omdat de bestellingen meer dan 22 euro waren.

  14. Desire van der Veldt schreef:

    Goedendag,

    Voor een antwoord, een duidelijk antwoord, heb ik vrij lang gesurft op internet, maar kon geen passend antwoord vinden.
    Ik heb al enkele keren iets gekocht bij Aliexpress en heb expres de bedragen klein gehouden zodat wanneer er iets niet goed ging de financiële teleurstelling niet zo groot zou zijn. Ook was het bestelde klein genoeg om in de brievenbus te passen.
    So far so good.

    Deze week heb ik de sprong gewaagd om iets groters/duurder te kopen, een broek, blouse en een paar schoenen.
    Inmiddels heb ik begrepen dat wanneer je boven de 22 Euro bestelt het kan gebeuren dat er invoerrechten worden gerekend.

    Nu mijn vraag:
    Het totaal bedrag van de bestelling is 46 Euro voor 3 artikelen. Hoeveel invoerrechten betaal je hierover?
    Hoe worden de goederen bezorgd, een paar schoenen past niet in de brievenbus dus vraag ik me af hoe dit bezorgd gaat worden. Een bezorgdienst zoals UPS rekent al snel 40 Euro bijbetaling voor de bezorging.
    Vandaag nog een handtas besteld voor 15 Euro.

    Kunt u mij informeren over wat ik kan verwachten of waar ik op moet rekenen qua manier van bezorgen aan huis, en de eventuele douane kosten, daarnaast wil ik graag weten of ik inspraak heb in de manier van bezorging.

    Bij voorbaat mijn dank.

    Met vriendelijke groet,

    Desire van der Veldt

    • Joël Bakker schreef:

      Beste Desire,

      Bedankt voor het stellen van je vragen.

      1. Het totaalbedrag van de bestelling is 46 euro voor 3 artikelen. Hoeveel invoerrechten betaal je hierover?

      Antwoord: Het totaalbedrag bestaat uit 3 delen: productprijs (incl verzendkosten), BTW en inklaringskosten (douane).

      Ik verwacht dat je 21% over de totale prijs van de 3 producten betaald. Het bedrag inclusief BTW zal dus uitkomen op (46 + (0,21 x 46)) 55,66 euro.

      Daarnaast is de kans groot dat je nog inklarings- en douanekosten moet betalen. PostNL rekent hier €13,50 voor.

      Uiteindelijk zal je dus ongeveer €70,- moeten betalen. Mits je pakketje door de douane wordt onderschept natuurlijk.

      Als je hier meer over wilt lezen, kunt je naar onze informatiepagina over Douane & Inklaringskosten.

      2. Hoe worden de goederen bezorgd?

      Antwoord: Als je de goedkoopste verzendoptie hebt gekozen (zogeheten ‘Airmail’), zal dit door de standaard postservice in Nederland (PostNL) worden bezorgd.

      Als je voor deze manier van verzenden hebt gekozen, heb je geen inspraak op de manier van bezorging. Die bepaal je eigenlijk zelf door ‘Airmail’ te kiezen, wat betekent dat de standaard pakketservice het pakketje zal afleveren.

      Ik hoop dat dit antwoord je iets meer duidelijkheid geeft over de situatie.

      Met vriendelijke groet,

      Joël Bakker

  15. P. Spits Warnars schreef:

    100% tevreden. Heb er veel gekocht voor mijn vishobby.

  16. adam schreef:

    I’ve been buying through them for years. I have not had a bad experience but sometimes quality is not always the best as shown.

  17. Mevr Bras schreef:

    Goedemorgen ik heb op 25 januari een sonicare flex care electrische tandenborstel beteld en opzet borstels ik heb de opzet borstels gekregen maar de electrische tanden borstel niet ik heb een betaling gedaan van 50.62 euro zoals u hiet kan zien met iDeal. Graag wil ik van u weten hoe ik mijn tandenborstel krijg bezorgd
    met vriendelijke groet
    Mevr Bras

  18. Taco Hietberg schreef:

    Bericht inhoud:
    Hallo, hier bij mijn vraag ik had 2 5L Waterproof Plastic LED Ice Bucket Color Changing Bars Nightclubs LED Light Up Champagne Beer Bucket Bars Night Party

    besteld maar heb er maar 1 ontvangen a gezien jullie deze hebben verzonden mijn vraag waar is de 2.

    met vriendelijke groet
    T,Hietberg

  19. Schagen schreef:

    goedenmiddag,

    ik heb een vraag,mijn engels is niet al te best om het te ontcijferen,maar weten jullie of ik bij Alieexpress ook kan betalen met een papieren overschrijvingsbewijs?
    Ik heb niks geen creditkaart of internetbankieren dus moet het via een papierenbewijs welke ik naar de bank stuur..

    Graag hoor ik van jullie,

    Mt vr groet N van Schagen

  20. Brownbear schreef:

    2 dingen besteld, van verschillende verkoper.
    Kreeg bericht dat er geen betaling gedaan zou zijn.
    Mijn visacard-organisatie gebeld. Deze zeiden van wel.
    Heb verificatiecode gekregen en een bericht naar beide verkopers gestuurd met deze code.
    Toen, na enige tijd, kreeg ik bericht dat het verstuurd was.

    Manier van communiceren was ik niet helemaal kapot van.
    Echter, heb het wel ontvangen binnen de gegeven tijd en de kwaliteit is prima, voor weinig geld, dus niet ontevreden.

  21. Amber schreef:

    Aliexpress is mijn favoriete site! Al over 100 orders besteld door de jaren.. ik vind het zo fijn!

  22. reinhard schreef:

    ik heb mijn eerste bestelling gedaan een hoor help ik wacht nop steeds als ik traceer op mijn bestelling dan ligt dat ding all 3 weken bij b post

    • Sander schreef:

      Hi Reinhard,

      PostNL levert pakketjes die door Chinapost worden geleverd nooit meer thuis af. Die moeten allemaal op het postkantoor worden afgehaald.

      Gr, Sander

  23. Sefer schreef:

    koop vaker bij aliexpress en ik ben erg tevreden. ik vind het niet erg om soms wat langer te wachten

  24. David schreef:

    Veelal waar voor mn geld gekregen. Verscheidene keren producten gekocht. Veel goedkope producten te vinden voor een goede prijs.

  25. Vincent schreef:

    Ik heb bij miniinthebox en aliexpress besteld. ik moet zeggen dat ik meer te spreken ben over aliexpress, omdat de levertijd iets korter was. ook vond ik de kwaliteit iets beter.

  26. Joris schreef:

    aliexpress zou ook een magazijn in nederland neer moeten zetten. ik moest bijna 30 dagen wachten op mijn pakketje. kwaliteit viel helaas dit keer ook tegen, maar dit verschilt nog al eens.

  27. Benji schreef:

    draadloze muis voor mijn computer gekocht. doet het prima, was nog geen 10 euro. levertijd mocht wel korter, vind 30 dagen veel te lang.

  28. rick schreef:

    Laatst een waterafstotende rugtas gekocht. Deze kostte ongeveer 35 euro. De kwaliteit was voor Chinese begrippen erg goed. Was helaas niet beschikbaar in Europees magazijn, dus heb meer dan 30 dagen moeten wachten…

  29. Bas schreef:

    Vaker besteld, maar ervaring blijft wisselen. Ene keer is het super en de andere keer is het niks. Laatst snoertje gekocht voor mijn iphone, die was binnen een maand kapot. Maar ja, ook niet meer dan 2 euro voor betaald.

  30. Thijs schreef:

    Mijn ervaring met Aliexpress is goed, maar de producten voldoen niet altijd aan mijn verwachting. Mijn laatste aankoop was een usb-hub, Kan grote apparaten niet altijd voorzien van stroom, waardoor de usb-hub niet echt van toegevoegde waarde is.. DIe ik heb gekocht was dan ook onder de 10 euro.

  31. Abdel schreef:

    Ooit horloges gekocht, waren van erg goede kwaliteit. Omdat het replica’s betrof, zijn ze nu van de webshop afgehaald (helaas).

  32. Hidde schreef:

    de ene keer is de elektronica prima, en de andere keer zijn de opladers of andere dingen van slechte kwaliteit. Omdat de prijs zo belachelijk laag is, blijf ik er toch bestellen. Vooral als de producten in Europese magazijnen te krijgen zijn.

  33. Ria Scholten schreef:

    ik heb een bluethoot keyboard besteld bij Shenzhen McHerry Technology Co., Ltd bij ali express. Order ID: 500782015387997 oer ongeluk op finished gedrukt en dit probeer ik nu recht te zetten. en mijn geld terug te krijgen. al 5x gemaild maar krijg geen enkele reactie terug. Dus mijn advies bestel niks bij Shenzhen McHerry Technology Co

  34. Mis engelse taal schreef:

    Ik koop frequent op aliexpress.
    Wat ik mis is de taal instelling “engels”.
    De vertaling naar nederlands is hopeloos slecht.

  35. Wim ten Brink schreef:

    Ik koop regelmatig kleine electronica-onderdelen en andere kleine artikelen zoals stickers, ziplock-zakjes, kleine mallen voor giethars en doosjes bij AliExpress. De lange leveringstijd is eigenlijk het enige grote nadeel maar de prijzen zijn behoorlijk laag, verzendkosten meestal niet aanwezig en de kwaliteit is prima.
    Als je iets met spoed nodig hebt dan kun je beter elders bestellen waar ze snel kunnen leveren, maar verder is het zeker aan te raden.
    Maar 1 keer ging het fout en kreeg ik een verkeerd pakket. (Briefpapier met enveloppen voor een bruiloft, van enkele honderden euros waarde!) Dat bleek naar een klant in de USA te moeten gaan maar men had zich vergist met de etikettering. Samen met de afzender tot een prima oplossing gekomen, waarbij ik het pakket gewoon zou doorsturen naar de USA terwijl zij de verzendkosten op zich namen. En uiteindelijk kreeg ik ook zelf netjes mijn bestelling binnen. (Een set van kleine houten plankjes van 10 euro.) Maar het contact met de verkoper was uiterst plezierig, ook al hadden we een taalbarrière om te overbruggen. Ik kon merken dat ze bereid waren om echt hun best te doen om de klant tevreden te krijgen.